مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 07:152021-12-12اقتصادي

لایحه بودجه| الزام دوباره شرکت گاز به نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف


طبق بند د تبصره 15 لایحه بودجه 1401، جهت اصلاح الگوی مصرف گاز، شرکت ملی گاز ایران موظف است نسبت به هوشمندسازی مصرف با اولویت «مشترکان پرمصرف» و نصب «کنتورهای هوشمند» اقدام و هزینه مربوطه را به صورت «اقساطی» از مشترکان دریافت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق بند د تبصره 15 لایحه بودجه 1401، به منظور اصلاح الگوی مصرف گاز و برق، شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر موظفند از طریق بخش غیردولتی (با اولویت شرکت های کارور(اپراتور) مجازی) نسبت به هوشمندسازی مصرف، برقراری ارتباط و شناسایی و وصول مطالبات مشترکان با اولویت مشترکان عمده پرمصرف و همچنین نصب کنتورهای هوشمند اقدام و هزینه مربوطه را مبنی بر الزام شرکت ملی گاز به نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف خانگی در قانون بودجه 1399 و 1400 نیز وجود داشت.

نصب کنتورهای هوشمند از این جهت حائز اهمیت است که امکان کنترل رفتار مصرفی مشترکان پرمصرف بخش خانگی که عمدتا پردرآمد نیز هستند و از امکانات لوکس استفاده می کنند را برای دولت فراهم می کند.

طبق آمار، میزان مصرف گاز توسط سه دهک بالای جامعه بیش از 50 درصد از کل گاز مصرفی در بخش خانگی است.

در نتیجه نقش این مشترکان پرمصرف خانگی در ایجاد بحران گاز در زمستان پیش رو بسیار قابل توجه بوده و ضروری است شرکت ملی گاز در سال جاری برای نص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه بودجه| الزام دوباره شرکت گاز به نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف

لایحه بودجه| الزام دوباره شرکت گاز به نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف